Φυσικοθεραπεία: Λοιπές Τεχνικές Αποκατάστασης

Μέθοδος Μηχανικής Διάγνωσης "Θεραπεία McKenzie"

H μέθοδος McKenzie εφευρέθηκε από τον Robert McKenzie, ο οποίος γεννήθηκε στο Auckland της Ζηλανδίας το 1931. Σπούδασε Φυσικοθεραπεία και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60 ανέπτυξε τις δικές του μεθόδους εξέτασης και θεραπείας κι έχει πλέον αναγνωρισθεί διεθνώς ως αυθεντία στη διάγνωση και θεραπεία της οσφυαλγίας. Έδωσε διαλέξεις σε όλο τον κόσμο. Ως μέτρο επιτυχίας του συστήματος θεραπείας που ανέπτυξε αρκεί να αναφερθεί ότι η μέθοδός του εφαρμόζεται τώρα πια στη Β. Αμερική, στην Ευρώπη, στην Ασία, στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία. Έκτοτε αρκετά ερευνητικά προγράμματα επιβεβαιώνουν την επιτυχία και τη σημασία της μεθόδου του.

Η μέθοδος McΚenzie, είναι γνωστή διεθνώς σαν Μηχανική Διάγνωση και Θεραπεία και δίνει έμφαση στην εκπαίδευση και την ενεργό συμμετοχή του ασθενή στη διαχείριση της θεραπείας του, προκειμένου να μειωθεί ο πόνος γρήγορα, και να αποκατασταθούν η λειτουργικότητα και η ανεξαρτησία του. H Μέθοδος McKenzie ® δεν είναι απλά και μόνο ασκήσεις έκτασης.

Η φιλοσοφία της βασίζεται στο γεγονός ότι στις περισσότερες καθημερινές δραστηριότητες κυριαρχεί το καμπτικό πρότυπο στάσης ( καθόμαστε, σκύβουμε για να δέσουμε τα κορδόνια μας, να βάλουμε τις κάλτσες μας, να σηκώσουμε ένα βάρος). Αυτό προκαλεί μία παρατεταμένη πίεση στους μεσοσπονδύλιους δίσκους οπίσθια, με άμεσο επακόλουθο την προβολή του δίσκου και τη δημιουργία της επονομαζόμενης κήλης. Για την αποσυμπίεση των δίσκων, απαιτούνται αρχές και ασκήσεις προοδευτικής έκτασης, που όταν γίνουν κατανοητές και εκτελεστούν σωστά είναι αποτελεσματικότατες, ως προς τα αποτελέσματά τους.

Κύριος στόχος μας και της μεθόδου McKenzie είναι να σας πείσουμε ότι η κατάσταση της μέσης σας είναι κατά βάση δική σας ευθύνη. Ασφαλώς μπορείτε να απευθυνθείτε σε γιατρούς, φυσικοθεραπευτές για θεραπεία, αλλά τελικά μόνο εσείς μπορείτε πραγματικά να βοηθήσετε τον εαυτό σας. Η αυτοθεραπεία της οσφυαλγίας έχει γίνει πλέον ευρύτατα αποδεκτή και είναι περισσότερο αποτελεσματική από οποιαδήποτε άλλη μορφή θεραπείας.

Η οσφυαλγία δεν οφείλεται σε ψύξη, ρεύματα ή καιρικές μεταβολές. Παλαιότερα πίστευαν ότι υπεύθυνα για τους πόνους στην οσφύ και στον αυχένα ήταν τα φαινόμενα που σχετίζονταν με την ατμόσφαιρα. Σήμερα, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι περισσότερες οσφυαλγίες προκαλούνται από μηχανικά αίτια, από υπερβολική και παρατεταμένη διάταση (τέντωμα) των συνδέσμων και των άλλων μαλακών ιστών, που περιβάλλουν την οσφύ.

Ο πόνος αυτός που προκαλείται από υπερβολική διάταση, είναι πολύ συνηθισμένος κι εμφανίζεται ιδιαίτερα όταν αναπτύσσουμε συνήθειες κακής στάσης στο σώμα μας ή όταν σηκώνουμε λανθασμένα ένα φορτίο και αν εκπαιδευτούμε σωστά μπορούμε πολύ εύκολα να προλάβουμε τον πόνο και να τον αποφύγουμε. Οι περισσότεροι ασθενείς μπορούν επιτυχώς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημά τους υπό τον όρο ότι θα τους δοθεί η απαραίτητη γνώση και τα εργαλεία.

Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αυτοθεραπείας που θα προσαρμοστεί στον τρόπο ζωής σας, θα σας βάλει υπό έλεγχο, ακίνδυνα και αποτελεσματικά. Η σωστή χρήση αυτών των δεξιοτήτων και η σωστή συμπεριφορά στις καθημερινές δραστηριότητές σας θα ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο υποτροπής και θα σας επιτρέψει να εντοπίζετε και να αντιμετωπίζετε γρήγορα τα συμπτώματα όταν αυτά εμφανίζονται.

Οι στόχοι που επιτυγχάνονται ακολουθώντας τη μέθοδο μηχανικής Διάγνωσης και Θεραπείας Μckenzie είναι:

• Κατάργηση των συμπτωμάτων.
  • Αποκατάσταση της λειτουργικότητας.
  • Πρόληψη τυχόν υποτροπών.

Μελέτες που έχουν γίνει σε με γάλες κλινικές σπονδυλικής στήλης του εξωτερικού, έδειξαν ότι τα ποσοστά αποφυγής του χειρουργείου μεσοσπονδυλίου δίσκου μετά την εφαρμογή της μεθόδου φτάνουν μέχρι το 72-75%! Δοκιμάστε αυτή τη νέα τεχνική σήμερα κιόλας, ελάτε για μία αξιολόγηση εντελώς δωρεάν και βάλτε τέλος σε χρόνιους πόνους και στη δυσλειτουργία της καθημερινότητας. Ενδεικτικά παραθέτονται κάποιες αρχές και ασκήσεις, οι οποίες όμως θα πρέπει να εφαρμόζονται με τη σωστή καθοδήγηση του φυσικοθεραπευτή στα αρχικά τους στάδια, μέχρι να αποκτήσει εμπειρία ο ασθενής στη σωστή εκτέλεσή τους. Μην τις δοκιμάσετε στο σπίτι μόνοι σας χωρίς την επίβλεψη του φυσικοθεραπευτή σας!

Με μια ματιά

Γυμναστική